سوالات پرتکرار

طرح چلچله یک برنامه آموزشی و استخدامی است که توسط شرکت بین‌المللی اسمیران و کارخانه کنستانتره سنگ آهن این مجموعه اجرا می‌شود. هدف این طرح، پرورش نیروی ماهر در صنعت معدن، ارتقای دانش و مهارت‌های تخصصی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای علاقه‌مندان به این حوزه است. شرکت‌کنندگان با گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی، تحت حمایت و پشتیبانی یک ساله قرار می‌گیرند و در صورت اثبات توانمندی و استعداد،  در سال دوم نیز در استخدام آن‌ها تسهیلگری می‌شود.

مراحل ثبت‌نام و اجرای طرح چلچله شامل چهار مرحله است:

ثبت‌نام: تکمیل فرم‌های مربوطه از طریق وب‌سایت رسمی یا تماس تلفنی با شماره ۰۹۹۸۱۴۰۴۰۴۰

پذیرش : انجام مصاحبه استعدادیابی و انگیزشی.

استخدام: پس از  پذیرش شما  از ابتدا تحت استخدام ، دریافت حقوق و بیمه شرکت بین المللی اسمیران خواهید بود.

آموزش: از ابتدای استخدام در طی برنامه‌ای یک ساله، شما بر پایه یک برنامه مدون بر اساس توانمندی‌های‌تان، آموزش‌های تئوریک، عملی و مهارت‌های نرم تحت نظر مدرسین متخصص و یک راهنما یا پشتیبان را دریافت خواهید کرد.

دانشجویان، دانش‌آموختگان و دانش‌آموزان بالای ۱۸ سال در شهرهای تهران، یزد و به زودی ساکنین استان مشهد و فارس و تمامی افرادی که علاقه‌مند به کار در حوزه معدن و فلزات هستند، می‌توانند در این طرح شرکت کنند. افراد علاقه‌مند به استخدام  در این طرح باید با شماره ۰۹۹۸۱۴۰۴۰۴۰ تماس گیرند یا فرم‌های مربوطه را از طریق وب‌سایت رسمی طرح تکمیل کرده و پس از پذیرش اولیه، فرآیند مصاحبه و ارزیابی را طی کنند.

شرط پذیرش شما در طرح آموزشی_استخدامی چلچله، اشتیاق و پایداری شما در مسیر رشد است و تحصیلات یا سابقه مرتبط صرفا در تعیین سطح و کلاس‌بندی موثر است؛ نتیجتا با هر سطح علمی‌ای امکان ورود به بخش مهندسی یا تکنسین را خواهید داشت. در بستر آموزش چلچله گروه‌های متفاوت بر اساس تعیین سطح اولیه، کارراهه  شغلی خود را آغاز می‌کنند و لزوما تحصیلات یا سابقه کار مرتبط ندارند.

در حال حاضر دروس تئوری به صورت موازی در تهران و یزد تدریس می‌شوند و به زودی ساکنین جنوب استان فارس و شهر مشهد نیز امکان  دریافت آموزش‌ها را در شهر محل سکونت خود خواهند داشت. از سویی دیگر بخشی از آموزش‌های فنی تخصصی در تورهای آموزشی مستمر در کارخانه‌‌ها و کارگاه‌های متفاوت در بستر کشور اتفاق می‌افتد؛ در کنار این موارد تجربه آموزش و کار تخصصی و اجرایی در کارخانه کنستانتره سنگ آهن اسمیران در شهر سیرجان، تجربه بی‌نظیر دریافت آموزش تخصصی خواهد بود که حتی در بهترین دانشگاه‌های کشور این نوع از امکان آموزش تجربه‌گرا در حال حاضر وجود ندارد.

بله در این فرصت بی‌نظیر شرکت‌کنندگان دوره یک ساله حقوق پایه و بیمه تامین اجتماعی را تحت قوانین وزارت کار دریافت خواهند کرد و این دوره برای آن‌ها سابقه کاری نیز محسوب خواهد شد.

طرح چلچله دارای چند ویژگی منحصر به‌فرد است:

آموزش همزمان با استخدام: ارائه آموزش‌های تخصصی همراه با فرصت استخدام در شرکت بین‌المللی اسمیران.

آموزش مهارت‌های تخصصی و نرم: بسیاری از مخاطبان

پرداخت حقوق و بیمه: ارائه حقوق و بیمه در طول دوره آموزشی یک ساله.

پشتیبانی و ارزیابی: پشتیبانی مستمر و ارزیابی عملکرد شرکت‌کنندگان در طول دوره آموزشی.

به صورت خلاصه می‌توان گفت تمرکز آموزشی بر روی مباحث فنی و تجربه‌گرای برق، مکانیک، تولید، فرآوری، آزمایشگاه، مهارت‌های نرم افزاری و اصول حرفه‌ای‌گری خواهد بود. به صورت تخصصی دوره‌های آموزشی طرح چلچله شامل مباحث تکنیکی و عملی مرتبط با معدن و صنایع پایین‌دست فولاد است. این دوره‌ها به‌مدت یک سال و در دو شهر تهران و یزد و همچنین در بستر تورهای تجربه‌گرای آموزشی برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان پس از گذراندن این دوره‌ها، گواهینامه معتبر دریافت می‌کنند و تحت حمایت و پشتیبانی یک ساله یا در کارخانه اسمیران یا دیگر شرکت‌های معتبر مشغول به کار می‌شوند.

با توجه به آن که پذیرفته‌شدگان طرح چلچله حداقل یک سال تحت استخدام و بیمه شرکت معتبر و بین‌المللی اسمیران بودند و از سویی آموزش‌های تخصصی و تجربه کار اجرایی به دست آوردند، با رزومه تخصصی‌ای که کسب می‌کنند امکان ادامه همکاری با اسمیران یا ورود به بستر گسترده‌ای از کارخانه‌های این صنعت را خواهند داشت. لازم به ذکر است که از نظر اقتصادی و امنیت شغلی فعالیت در این حوزه به صورت تخصصی در سطوح بالایی قرار خواهد داشت.

با توجه به آن‌ که ساعت کاری_آموزشی در این دوره کمتر از ۴۴ ساعت قانون کار می‌باشد و کلاس‌ها در ساعات متفاوتی برگزار می‌شود، این امکان وجود دارد که شرکت‌کنندگان با مدیریت زمان خود و به شرط حضور مستمر و منظم در دوره به صورت موازی به کار یا تحصیل دیگری نیز مشغول باشند.